Skip to main content
  • Rodzina 800+

    Rodzina 800+

    PM Bank umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 800+ przez Internet. Wniosek mogą złożyć Klienci posiadający konto z dostępem do systemu Internet Banking w ramach usługi bankowości elektronicznej oferowanej przez PM Bank.

     O programie rodzina 800+

    Wniosek Rodzina 800+ dostępny jest dla Klientów PM Banku w systemie Internet Banking.

    • Rządowy Program „Rodzina 800+” to systemowe wsparcie polskich rodzin - 800 zł na każde dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia niezależnie od wysokości dochodów.
    • Wsparcie dla każdej rodziny, w tym także dla rodziców samotnie wychowujących dzieci.
    • Pieniądze wypłacane są regularnie, co miesiąc, aż do osiągnięcia przez dziecko 18 roku życia.
    • Od 1 stycznia 2022 r. obsługę przyjmowania i rozpatrywania wniosków oraz przyznawania świadczenia wychowawczego przejął Zakład Ubezpieczeń Społecznych (więcej informacji na stronie www.zus.pl )
    • Według nowych zasad wnioski o wypłatę świdczenia 500+ można składać jedynie drogą elektroniczną
    • Aby otrzymać świadczenie wychowawcze musisz złożyć do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wniosek:
      • SW-R – jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka,
      • SW-O – jeśli sprawujesz pieczę zastępczą nad dzieckiem albo jesteś opiekunem prawnym, albo opiekunem faktycznym,
      • SW-D – jeśli jesteś dyrektorem: placówki opiekuńczo-wychowawczej, opiekuńczo-terapeutycznej, interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, domu pomocy społecznej..

    Złożenie wniosku "Rodzina 800+"

    Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 800+znajdziesz po zalogowaniu do systemu Internet Banking, z menu wybierz pozycję Rodzina 800+ -> Złóż wniosek

    • wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do systemu Internet Banking https://ib.pmbank.pl/ - nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby
    • przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z informacjami o Programie Rodzina 800+ na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej lub na stronie Zakłądu Ubezpieczeń Społecznych
    • jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany
    • w przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z informacjami o Programie Rodzina 800+ na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej lub skontaktuj się z ZUS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje Ci świadczenie wychowawcze
    • ważne!  Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez ZUS w sprawie świadczenia "Rodzina 800+".
    • ważne! Jeżeli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną a nie masz profilu na PUE ZUS, Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku.
    • Jeśli występujesz o świadczenie wychowawcze na kilkoro dzieci i forma opieki jest taka sama (np. jesteś matką albo ojcem dzieci), składasz jeden wniosek. Jeśli forma opieki jest inna, np. występujesz o świadczenie wychowawcze na dziecko, którego jesteś rodzicem oraz na dziecko, którego jesteś opiekunem prawnym, musisz złożyć dwa wnioski – SW-R i SW-O.

    Bezpieczeństwo

    Składając Wniosek Rodzina 800+, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:

    • Wniosek Rodzina 800+ dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do systemu Internet Banking w PM Banku
    • Nie trzeba instalować na komputerze/telefonie żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 800+.
    • Przy zalogowaniu do systemu Internet Banking, w celu przejścia do wniosku Rodzina 800+ ani w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi o podanie kodu SMS jedynie wtedy, gdy zaznaczysz na wniosku, aby świadczenia na dzieci były przekazywane na rachunek inny niż na konto w PM Banku. Prośba o podanie kodu zostanie wyświetlona na zakończenie składania wniosku.
    • Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 800+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie do Banku.
    • Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 800+ Bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.

    Kontakt ZUS z Wnioskodawcą

    • Jeżeli nie wypełnisz prawidłowo wniosku, ZUS wezwie Cię do poprawienia wniosku w ciągu 14 dni.
    • Jeśli nie złożysz wymaganych dokumentów, ZUS wezwie Cię do ich dostarczenia i wyznaczy Ci termin od 14 do 30 dni.
    • Wiadomość o tym, że musisz poprawić lub uzupełnić wniosek otrzymasz też na adres mailowy oraz numer telefonu, który podałeś we wniosku.
    • Jeśli nie poprawisz, nie uzupełnisz dokumentów w wyznaczonym terminie, ZUS nie rozpatrzy Twojego wniosku.
    • Jeśli ZUS przyzna Ci świadczenie wychowawcze, nie będzie wydawał decyzji. Informację w tej sprawie otrzymasz na swój profil na PUE ZUS, a także mailem na adres, który podasz we wniosku.

    Odwołanie od decyzji ZUS

    • ZUS wyda decyzję w następujących sprawach:
      • odmowy przyznania świadczenia wychowawczego,
      • uchylenia lub zmiany prawa do świadczenia,
      • nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego.
    • ZUS doręczy Ci decyzję wyłącznie w postaci elektronicznej - na Twój profil na PUE ZUS.
    • Od decyzji możesz odwołać się do Prezesa ZUS w ciągu 14 dni od doręczenia decyzji.
    • Od decyzji Prezesa ZUS przysługuje Ci skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego w ciągu 30 dni od doręczenia decyzji.

    Reklamacje

    Reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

    • w Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej Banku, etapu rejestracji  wniosku w systemie Internet Banking oraz jego wysłania;
    • w ZUS – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.

    Szczegóły programu "Rodzina 800+" na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej i stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

     

    800

     

    Znajdziesz nas też tutaj