-
SMS Banking
Usługa SMS Banking to usługa SMS zapewniająca dwukierunkową komunikację za pomocą wiadomości SMS pomiędzy Posiadaczem rachunku a Bankiem.
Za pośrednictwem usługi SMS Posiadacz rachunku może:
Warunkiem korzystania przez Posiadacza rachunku z usługi SMS Banking jest:
- złożenie dyspozycji oraz posiadanie telefonu komórkowego operatora krajowego,
- Posiadacz rachunku może wskazać maksymalnie trzy numery telefonu do korzystania z usługi SMS Banking,
- aktywacja usługi SMS Banking, podczas której Posiadacz rachunku otrzyma hasło dostępu i informację z listą dostępnych poleceń następuje w siedzibie Banku,
- wykonanie informacji za pośrednictwem SMS Banking wymaga sformatowania odpowiedniej treści wiadomości (komendy SMS) na wskazany przez Bank numer telefonu,
- szczegółowy wykaz komend Posiadacz otrzymuje podczas aktywacji usługi,
- usługa SMS Banking przestaje być świadczona w przypadku rozwiązania Umowy rachunku lub złożenia rezygnacji ze świadczenia tej usługi,
- usługa SMS Banking działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu,
- za usługę SMS Banking Bank pobiera prowizję zgodnie z obowiązującą w PM Banku Taryfą prowizji i opłat.
Przydatne informacje
Działanie oparte jest na technologii sieci komórkowej GSM i polega na przesyłaniu komunikatów SMS. Możliwa jest komunikacja w obu kierunkach:
- automatycznie wysyłane są wiadomości informujące o wielkości dostępnych środków,
- na żądanie klienta system wysyła zwrotnego SMS-a z odpowiedzią na zadane pytania.
Aby otrzymać z PM Banku informacje należy wysłać do PM Banku SMS:
Nr klienta#hasło#komenda#parametr1#parametr2#parametr3#parametr4#parametr5#parametr6
Komendy:
- H – zmiana hasła
- R – wykaz rachunków
- W – wyciąg/historia
- O –oprocentowanie
Komenda | Opis | Przykładowy SMS do Banku | Odpowiedź z Banku |
---|---|---|---|
H |
Zmiana hasła |
1313#123456#H#B98765 |
Zmiana hasła klienta 1313 z 123456 na nowe B98765 |
R |
Wykaz rachunków |
1313#123456#R 1313#123456#R#ROR |
Wykaz rachunków klienta 1313 Dekret + saldo Wykaz rachunków klienta 1313, których nazwa zaczyna się ROR Dekret + saldo |
W |
Wyciąg/ historia |
1313#123456#W (jeśli klient ma jeden rachunek) |
Historia rachunku klienta 1313 – domyślnie 5 ostatnich operacji |
1313#123456#W#3 (jeśli klient ma jeden rachunek) |
Historia rachunku klienta 1313 – 3 ostatnie operacje |
||
1313#123456#W#ROR1 |
Historia rachunku o nazwie ROR1 klienta 1313 – domyślnie 5 ostatnich operacji |
||
1313#123456#W#ROR1#2 |
Historia rachunku o nazwie ROR1 klienta 1313 – 2 ostatnie operacje |
||
1313#123456#W#2002.01.01#2002.01.31 (jeśli klient ma jeden rachunek) |
Historia rachunku klienta 1313 od dnia 2002.01.01 do dnia 2002.01.01 |
||
1313#123456#W#ROR1#2002.01.01#2002.01.31 |
Historia rachunku o nazwie ROR1 klienta 1313 od dnia 2002.01.01 do 2002.01.31 |
||
O |
Oprocentowanie rachunku |
1313#123456#O (jeśli klient ma jeden rachunek) 1313#123456#O#ROR1 |
Oprocentowanie rachunku klienta 1313 Oprocentowanie rachunku o nazwie ROR1 klienta 1313 |
UWAGA
Data zawsze musi być w formacie rok (cztery cyfry), miesiąc (dwie cyfry), dzień (dwie cyfry), a wszystko przedzielone separatorem, np.: 2010-11-12 lub 2010/11/12 lub 2010.11.12 |
- aktualna informacja o stanie konta niezależnie od miejsca i czasu a także operatora telefonii komórkowej GSM oraz modelu aparatu komórkowego,
- dostęp do informacji o posiadanych środkach przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
SMS Banking jest produktem wygodnym jednak niesie ze sobą kilka zagrożeń. W celu wyeliminowania zagrożenia należy:
- nie udostępniać telefonu osobom nieuprawnionym,
- należy kasować wiadomości SMS zarówno wysłane jak i otrzymane w ramach usługi SMS Banking,
- w przypadku utraty, wejścia w posiadanie lub podejrzenia wejścia w posiadanie telefonu komórkowego, którego numer został podany jako docelowy do otrzymywania sms-ów w ramach usługi SMS Banking przez osobę nieuprawnioną, niezwłocznie zastrzec telefon u operatora i zgłosić się do Banku w celu zablokowania dostępu do usługi.
Wszelkie szczegółowe informacje dostępne są w placówkach Banku.