Skip to main content
  • Płatności telefonem

    Płatności telefonem

    Google Pay

    Już teraz - płać telefonem!

    Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem z systemem Android. Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.

    Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe w tysiącach miejsc - sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych czy podczas zakupów online. W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą.

    Miejsca te poznasz po jednym z symboli przy kasie:

    Bezpieczeństwo

    Google Pay dba o bezpieczeństwo Twojej karty na kilka sposobów. Przede wszystkim dane Twojej karty są zaszyfrowane i przechowywane na bezpiecznym serwerze. Korzystając z Google Pay, sprzedawca widzi numer konta wirtualnego przypisany do Twojej karty, której dane pozostają bezpieczne. Zanim zaczniesz korzystać z Google Pay, musisz ustawić ekran blokady urządzenia - gdy jej nie będzie, aplikacja usunie z Twojego telefonu numer konta wirtualnego.

    Regulamin korzystania z kart w ramach Google Pay znajdziecie Państwo w aplikacji po zalogowaniu.

    Apple Pay

    Apple Pay w PM Banku. Płać wygodniej, szybciej, bezpieczniej.

    Płacąc za pomocą Apple Pay, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej naszego Banku. Takie transakcje są łatwe, bezpieczne i poufne. Zyskujesz też wygodę – teraz na zakupy nie musisz zabierać portfela bo wystarczy, że masz ze sobą swojego iPhone’a.

    Płacąc za pomocą Apple Pay poprzez iPhone’a, Apple Watch, iPada lub Maca*, korzystasz ze wszystkich zalet karty płatniczej. Płacenie z Apple Pay jest proste, a usługa działa z urządzeniami, których używasz na co dzień. Dane Twojej karty pozostają bezpieczne, ponieważ nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Płacenie w sklepach, aplikacjach mobilnych (czyli popularnych „apkach”) i internecie jeszcze nigdy nie było tak łatwe, bezpieczne i poufne.

    Zabezpieczenia i prywatność

    Bezpieczniejsze, bardziej poufne płatności.

    Podczas zakupów Apple Pay wykorzystuje numer przypisany konkretnemu urządzeniu i unikalny kod transakcji. Pełny numer karty nigdy nie jest przechowywany w urządzeniu ani na serwerach Apple i nie może być udostępniany sprzedawcom. Apple Pay nie zachowuje danych o transakcjach, które dałoby się powiązać z Twoją tożsamością, zatem wszystkich zakupów dokonujesz całkowicie poufnie.

    Jak dodać kartę?

    Dodanie karty płatniczej do usługi Apple Pay jest proste.

    Poniżej podpowiadamy, jak to zrobić.

    Apple Watch

    • Otwórz aplikację Apple Watch w iPhonie
    • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”
    • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPhone’a.

    iPad

    • Przejdź do Ustawień
    • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową”
    • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą aparatu iPada

    MacBook Pro z czytnikiem Touch ID

    • Otwórz Preferencje systemowe
    • Otwórz sekcję „Wallet i Apple Pay”, a następnie wybierz opcję „Dodaj kartę”
    • Wprowadź kod zabezpieczający swojej karty, aby dodać kartę kredytową lub debetową powiązaną z Twoim kontem iTunes. Albo wybierz opcję „Dodaj inną kartę” i zeskanuj dane karty za pomocą kamery MacBooka Pro
      Jak płacić?

    Z Apple Pay płacisz szybciej i bezpieczniej.

    Płatności w sklepach

    Apple Pay to bezpieczniejszy i szybszy sposób płacenia w sklepach  za pomocą iPhone’a i Apple Watch. Będąc przy kasie, możesz błyskawicznie zapłacić za pomocą urządzeń, których używasz na co dzień*.
    Aby zapłacić przy użyciu Face ID, kliknij dwukrotnie boczny przycisk, spójrz na ekran, a następnie zbliż iPhone’a do czytnika. Jeśli chcesz zapłacić przy użyciu Touch ID, zbliż iPhone’a do czytnika, trzymając palec na czujniku Touch ID.
    Płacąc zegarkiem Apple Watch, kliknij dwukrotnie boczny przycisk i zbliż Apple Watch do czytnika.

    Płacenie w apkach i witrynach internetowych

    Apple Pay to prostsza i szybsza metoda płacenia w aplikacjach i internecie, która nie wymaga zakładania kont ani wypełniania długich formularzy*.
    Aby za pomocą iPhone’a lub iPada zapłacić w aplikacji lub witrynie internetowej otwartej w Safari, wybierz Apple Pay na etapie finalizowania transakcji i dokonaj płatności, korzystając z Face ID lub Touch ID.
    Aby zapłacić w witrynie internetowej otwartej w Safari na Macu, wybierz Apple Pay i dokonaj płatności, korzystając z iPhone’a lub zegarka Apple Watch. Na MacBooku Pro możesz płacić, używając Touch ID na pasku Touch Bar.

    Gdzie można płacić?

    Apple Pay działa wszędzie tam, gdzie widnieją poniższe symbole

    *Lista urządzeń zgodnych z Apple Pay jest dostępna TUTAJ

    Przydatne informacje

    Google Pay Informacje dodatkowe

    1. Czym jest Google Pay?

    Usługa umożliwia klientom zapisanie każdej swojej karty płatniczej wydanej przez Bank w aplikacji Google Pay w smartfonie. Użycie karty w aplikacji która wykorzystuje mechanizm tokena zwiększa bezpieczeństwo środków, gdyż tworzy w urządzeniu całkowicie bezpieczną kopię o zmienionym numerze, zawierającą wyłącznie niezbędne do transakcji dane. Korzystanie z aplikacji jest intuicyjne ponieważ klient widzi wizerunek swojej karty podczas płatności lub w dowolnym momencie otwierania aplikacji mobilnej, a transakcji dokonuje w taki sam sposób, jakby uczynił to za pomocą karty plastikowej czyli poprze zbliżenie do terminala.

    Jeżeli transakcja będzie na kwotę wyższą niż 50 zł, należy ją zatwierdzić PIN jak przy standardowej transakcji zbliżeniowej.

    2. Co, jeśli zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?

    Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.

    Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.

    Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

    3. Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?

    Tak, dane Twojej karty są szyfrowane i przechowywane na bezpiecznych serwerach. Każda karta płatnicza skonfigurowana przez Ciebie do płatności w sklepach otrzymuje numer konta wirtualnego (VAN), który sprzedawca widzi podczas zakupów. Dane Twojej karty nie są udostępniane sprzedawcom, gdy dokonujesz płatności w sklepie.

    4. Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?

    Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:

    • kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
    • dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.

    Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com

    5. Czy można zapłacić Google Pay w sklepach internetowych?

    Tak, w aplikacjach mobilnych, które akceptują płatności Google Pay.

    6. jakie karty mogę dodać do Google Pay?

    Wszystkie karty debetowe Visa i MasterCard wydawane przez PM Bank za wyjątkiem kart wydanych do Podstawowego Rachunku Płatniczego i naklejki zbliżeniowej.

    7. Czy do Google Pay mogę dodać kartę kredytową?

    Bank nie udostępnia możliwości dodania kart kredytowych do aplikacji Google Pay.

    8. Jaki PIN mam podać aby potwierdzić transakcję w Google Pay?

    Transakcje realizowane kartą dodaną do Google Pay są potwierdzane tym samym PIN, który jest wykorzystywany przy karcie plastikowej.

    9. Jakie dane o transakcji Bank przekazuje do Google?

    Bank przekazuje do Google dane o kwotach transakcji, walutach, ich czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/ usługodawców, kategoriach sklepów/ usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/ usługodawców.

    10. Czy Google pay oferuje posiadaczom kart jakieś dodatkowe zabezpieczenia kart?

    Konfigurując aplikację Google Pay, posiadacz karty musi na swoim urządzeniu z Androidem włączyć blokadę ekranu. Jest to aplikacja zabezpieczająca, która po 10 minutach braku aktywności automatycznie blokuje telefon właściciela karty. Do odblokowania telefonu trzeba wtedy użyć odcisku palca, wzoru, kodu PIN lub hasła – zależnie od opcji wybranej podczas konfigurowania. Odblokowanie urządzenia jest metodą weryfikacji posiadacza.

    11. Czy można wyłączyć płatności Google Pay, jeśli telefon zostanie zgubiony lub skradziony?

    Możesz skontaktować się z naszą infolinią i poprosić o usunięcie karty z Google Pay  lub zrobić to samodzielnie w Portalu Kartowym. Jeśli zastrzeżesz plastikową kartę Visa zbliżeniowa, automatycznie zablokowana zostanie możliwość płacenia tą kartą w Google Pay.

    Dodatkowo Google dostarcza usługę o nazwie Menedżer urządzeń Android, która pomaga posiadaczowi karty odnaleźć zgubione lub skradzione urządzenie, ustalić jego lokalizację i wykasować jego zawartość.

    Znajdziesz nas też tutaj