-
Płatności BLIK
Co to jest BLIK?
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej Nasz Bank.
Kto może korzystać z BLIKa?
Z usługi mogą korzystać Klienci, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego w PM Banku lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną Nasz Bank
Dzięki usłudze BLIK możesz:
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
Wszystkie limity dla pojedynczej transakcji przy użyciu płatności BLIK mają domyślną wartość 500 zł. W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do systemu Inetrnet Banking. Maksymalne limity dla pojedynczej płatności BLIK ustanowione przez Bank wynoszą odpowiednio:
- 5.000,00 zł - dla transakcji gotówkowej (wypłata w bankomacie)
- 5.000,00 zł - dla transakcji bezgotówkowej, w tym transakcji internetowej
Gdzie i jak korzystać z usług BLIK ?
- Wypłaty z bankomatu bez karty
W celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w Aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu.
- Płatności w sklepie stacjonarnym
Aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze tej opcji, przejść do Aplikacji mobilnej Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności klient zyskuje nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
- Płatności w sklepie internetowym
Aby dokonać transakcji w sklepie internetowym, wystarczy włączyć Aplikację mobilną Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo klient ma możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.
Jak aktywować usługi BLIK ?
Proces aktywacji przedstawiamy na przykładzie wersji aplikacji dla urządzeń z system Android. Aktywacja dla urządzeń z systemem iOS jest analogiczna.
- Pobierz lub zaktualizuj aplikację "Nasz Bank" w sklepie Google Play
- Zaloguj się do aplikacji i wejdź w opcje "Ustawienia"
- Wybierz opcję "BLIK" i przesuń suwakiem na tryb "Włączony", a następnie ZAPISZ ustawienia
Zaakceptuj dyspozycję wpisując e-PIN lub używając cech biometrycznych i korzystaj z usług BLIK.
Bezpieczeństwo
Pamiętaj o bezpieczeństwie, zabezpiecz swój smartfon przed kradzieżą i nieuprawnionym dostępem! Wykonywanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Nasz Bank, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzona na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj,oraz odbiorca transakcji.
BLIK na telefon
Przelewaj BLIKIEM na telefon
BLIKIEM w aplikacji mobilnej Nasz Bank szybko i bezpiecznie rozliczysz się ze znajomymi lub przelejesz pieniądze dziecku.
- Bez numeru konta – wystarczy numer telefonu odbiorcy, który również korzysta z BLIKA
- Natychmiast – przelew możesz zrobić o każdej porze
- Bezpłatnie – 0 zł za wykonanie przelewu
- Do 1.000 zł jednorazowo
Jak przelewać BLIKIEM na telefon?
Wystarczy kilka kroków:
1. Pierwsze uruchomienie usługi:
- Zaloguj się do aplikacji Nasz Bank
- Wejdź w "Ustawienia" a następnie wybierz "Przelew na telefon BLIK"
- Włącz możliwość oznaczenia użytkowników przelewów na telefon BLIK (przesuń suwak)
- Włącz możliwość odbierania przelewów (przesuń suwak)
2. Przelew BLIK na telefon:
- Zaloguj się do aplikacji Mobilnej Nasz Bank
- Wybierz ikonę BLIK
- Wybierz opcję "Przelew na telefon"
- Wybierz numer telefonu ręcznie lub wybierz go z listy kontaktów
- Wpisz kwotę, tytuł przelewu i przejdź „Dalej”.
- Wykonaj przelew i potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji.
Uwaga: Rachunek, z którego zostaną pobrane środki i który będzie służył do odbierania przelewy BLIK na telefon ustawiany jest automatycznie, zgodnie z ustawieniamy dla usługi BLIK (ustawienia - Ustawienia BLIK).
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK na telefon ?
Wszystkie limity dla pojedynczej transakcji przy płatnościach BLIK na telefonmają domyślną wartość 1.000 zł. W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do systemu Inetrnet Banking. Limity dla płatności BLIK na telefon ustanowione przez Bank wynoszą odpowiednio:
- 1.000,00 zł - maksymalny limit pojedynczej operacji
- 1.000,00 zł - maksymalny limit dzienny operacji
Pamiętaj!
Aby zacząć korzystać z płatności BLIK na telefon, musisz zaktualizować aplikację mobilną Nasz Bank w sklepie Play (dla Androida) lub Apple Store (dla IOS).