-
Mastercard PayPass
Karta zbliżeniowa Mastercard PayPass to połączenie karty debetowej z funkcjonalnością płatności zbliżeniowych. Karta przeznaczona jest dla osób które cenią stały dostęp do swoich pieniędzy oraz wygodę i szybkość płatności bezgotówkowych.
Karta zbliżeniowa Mastercard PayPass umożliwia:
- 10.000 zł maksymalny dzienny limit wypłat gotówki,
- 50.000 zł maksymalny dzienny limit transakcji bezgotówkowych,
- 100 zł maksymalny limit pojedynczej transakcji zbliżeniowej bez użycia kodu PIN
Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane przez system transakcje do tej kwoty oraz wszystkie powyżej 100 zł dokonywane zbliżeniowo wymagają podania kodu PIN.
Okres ważności karty: 5 lat
Przydatne informacje
Aktywuj kartę w 3 prostych krokach:
- Zaloguj się do portalu na stronie kartosfera.pl
- Pierwsze logowanie? Wybierz opcję Zarejestruj się i postępuj zgodnie z instrukcją
- W zakładce Moje karty odszukaj kartę, którą chcesz aktywować, a następnie kliknij ikonę:
- Potwierdź aktywację zgodnie z prezentowanymi na ekranie instrukcjami
- Możesz określić własny PIN w portalu kartosfera.pl lub otrzymasz go osobną przesyłką
Gotowe! Karty możesz już używać do płatności!
Kartę możesz aktywować także w jednostce naszego Banku.
Karty wznowione oraz duplikaty możesz również aktywować w bankomacie – wystarczy wykonać dowolną transakcję z użyciem numeru PIN.
W przypadku problemów z aktywowaniem karty skontaktuj się z jednostką naszego Banku lub Infolinią pod numerem:
- 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
- (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
Wypłać gotówkę przy okazji robienia zakupów
Nie możesz znaleźć bankomatu w okolicy, a nie zabrałeś ze sobą wystarczającej ilości gotówki?
Nie musisz tracić wolnego czasu. Z usługą cash back wypłacisz pieniądze w dowolnym sklepie - wystarczy że płacąc za swoje zakupy poinformujesz sprzedawcę, że chcesz równocześnie wypłacić pieniądze – niezależnie od kwoty zakupów:
- możliwość wypłaty w kasie sklepu do 300 zł kartą Mastercard lub Visa
- usługa dostępna jest w aż w 50 000 punktów sprzedaży (w tym m. in. stacja Bliska, Carrefour, Media Markt, Żabka, Ruch oraz na wybranych stacjach Orlen)
- usługa jest bezpłatna i nie wymaga aktywacji.
Szukaj znaku Visa cash back lub Płać kartą i wypłacaj – usługi oferowanej przez MasterCard.
Z usługi cash back / Płać kartą i wypłacaj można skorzystać wyłącznie podczas płacenia za zakupy. Rachunek, do którego przypisana jest Twoja karta, zostanie obciążony kwotą transakcji w momencie jej dokonywania. Gotówkę możesz wypłacać do wysokości limitu transakcji bezgotówkowych, jednak jednorazowo nie więcej niż 300 zł.
Do czego służy karta zbliżeniowa?
Karta zbliżeniowa posiada wszystkie cechy standardowej karty debetowej. Można nią dokonywać transakcji bezgotówkowych w punktach akceptujących karty płatnicze na całym świecie, wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić za zakupy w Internecie. Dodatkowo posiada nową funkcjonalność - płatność zbliżeniową, która pozwala na wygodne opłacenie drobnych zakupów.
Jak płacić zbliżeniowo?
- poinformuj sprzedawcę, ze chcesz zapłacić zbliżeniowo,
- kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu.
Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wyświetli się komunikat, że płatność została przyjęta.
Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?
Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą. Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.
Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?
Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą "jedna transakcja jedną kartą", to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.
Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?
Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu użytkownika pozostaje "bezczynna". Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje "bezczynny" – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji.
Teraz dodatkowo możesz przystąpić do programu Mastercard® Bezcenne® Chwile i realizować swoje pasje! Sprawdź, jak wygrać cenne nagrody!
Jeśli zgubisz kartę lub podejrzewasz jej kradzież, zastrzeż ją jak najszybciej. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- telefonicznie poprzez Infolinię:
- 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
- (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
- telefonicznie, za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart (+48) 828 828 828
- osobiście w jednej z placówek Banku
- za pośrednictwem portalu kartowego kartosfera.pl
- za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.
Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu. Oznacza to, że jeśli ktoś dokona Twoją kartą zakupów lub wypłaci z niej pieniądze, utracone środki wrócą na Twoje konto.
Jeśli razem z kartą utraciłeś dokumenty tożsamości, należy je jak najszybciej zastrzec. Nie ryzykuj, że ktoś nieuprawniony skorzysta z Twojej tożsamości i np. weźmie pożyczkę, którą Ty później będziesz musiał spłacić. Dokumenty również możesz zastrzec w naszym Banku. Dowiedz się więcej.
Gdy dokonasz wypłaty gotówki lub płatności w punktach sprzedaży w dowolnej walucie unijnej innej niż waluta Twojego rachunku, otrzymasz wiadomość SMS. Poinformujemy Cię w niej o łącznych opłatach za przeliczenie waluty, wyrażonych jako wartość procentową naszej marży w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłaszanego przez Europejski Bank Centralny. Powyższą wiadomość będziemy wysyłać dla każdej waluty unijnej raz w miesiącu, po dokonaniu przez Ciebie pierwszej transakcji w danej walucie.