INTERNET BANKING
Internet Banking jest systemem elektronicznego dostępu do konta bankowego, który umożliwia łatwą, szybką i czasowo niezależną komunikację z Bankiem.
Dzięki systemowi Internet Banking możesz m.in.:
- swobodnie zarządzać swoim kontem,
- sprawdzać saldo i historię operacji na rachunku,
- realizować wszelkiego rodzaju dyspozycje bankowe,
- zakładać i modyfikować zlecenia stałe,
- tworzyć wydruki przelewów i wyciągów,
- sprawdzać stany swoich rachunków, kredytów i lokat.
Z możliwościami systemu można zapoznać się, korzystając z wersji DEMO.
Poprzez Internet Banking niezależnie od miejsca i czasu możesz uzyskać nieograniczony dostęp do swojego rachunku. Bez przychodzenia do Banku swoje pieniądze masz zawsze pod kontrolą.
Aktualny wykaz limitów transakcyjnych stosowanych przez Bank znajdą Państwo w zakładce PSD2 -> Limity transakcyjne
Wersja mobilna usługi Internet Banking to rozwiązanie, które umożliwia obsługę rachunków bankowych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, takich jak telefon komórkowy typu smartfon (urządzenie telefoniczne łączące w sobie funkcje telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego) lub tablet.
Intuicyjny interfejs systemu dostosowany do urządzeń mobilnych sprawia, że zarządzanie finansami jest wygodne i przyjemne, z nieograniczonym przez czas lub miejsce dostępem do środków. Internet Banking mobilny działa równolegle z tradycyjnym dostępem do programu Internet Banking.
Z usługi mogą korzystać Klienci banku będący użytkownikami usługi Internet Banking.
Podstawowe funkcjonalności:
- dostęp do rachunków,
- przegląd sald i historii operacji na rachunkach,
- wykonywanie przelewów dowolnych, zdefiniowanych,
- QR przelewy (automatyczne wypełnianie danych do przelewu na podstawie QR kodu faktury),
- koszyk płatności,
- obsługa lokat terminowych,
- obsługa kredytów,
- przegląd kursów walut,
- geolokalizacja bankomatów,
Korzyści dla klienta z korzystania z internetowej bankowości mobilnej:
- mobilność – interfejs dostosowany do ekranów urządzeń przenośnych typu telefon smartfon, tablet,
- wygodna kontrola środków bez konieczności „przewodowego połączenia” z siecią Internet,
- szybki dostęp do rachunków 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na miejsce,
- większa satysfakcja klienta z korzystania z usług banku.
Pierwsze kroki w programie
Do korzystania z wersji mobilnej wymagany jest telefon komórkowy typu smartfon lub tablet z podstawowym wyposażaniem (nie ma potrzeby instalacji dodatkowych programów lub wtyczek) z połączeniem z siecią Internet. Dzięki dużym przyciskom system może być obsługiwany palcem. Dostęp do poszczególnych funkcji programu jest intuicyjny i przypomina tradycyjny sposób obsługi rachunku przez komputer. Program automatycznie dostosowuje się do ekranu urządzeń mobilnym (do wielkości i położenia ekranu).
Kolejne kroki:
* uruchomienie w telefonie komórkowym przeglądarki internetowej,
* wpisanie poprawnego adresu usługi Internet Bankingu: https://ib.pmbank.pl/
* zalogowanie się poprzez podanie swojego identyfikatora i hasła dostępu.
Skrót adresowy do usługi można dodać na pulpit swojego urządzenia mobilnego.
Bezpieczeństwo
Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Dane przesyłane pomiędzy urządzeniem klienta a systemem bankowym są szyfrowane. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego hasła jednorazowego.