PM Bank za pośrednictwem banku zrzeszeniowego, w ramach współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju rozpoczął przyjmowanie wniosków od mikro, małych i średnich firm zatrudniających od 1 do 249 pracowników o udzielenie wsparcia w ramach Tarczy Finansowej PFR. Realizowany w ramach Tarczy Antykryzysowej kolejny program pomocowy, finansowany przez PFR o łącznej wartości 100 mld zł, skierowany jest do ok. 670 tys. polskich przedsiębiorstw, które ucierpiały w wyniku pandemii koronowirusa.
Wniosek oparty jest na oświadczeniach przedsiębiorcy, a całość procesu odbywa się online za pośrednictwem systemu bankowości internetowej, wystarczy zalogować się do systemu Internet Banking lub Firm@.
Szczegółowe zasady programu dostępne są na stronie www.pfr.pl.
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR?
Upewnij się że Bank posiada aktualne, zgodne z wpisem w rejestrze dane Twojej firmy.
Upewnij się że posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowana Twojej firmy
i dysponowania środkami w banku.
Upewnij się że posiadasz aktywny dostęp, czyli login i hasło do bankowości internetowej dla firm.
Sprawdź, czy Twoja firma prowadziła działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
Przygotuj dane finansowe swojej firmy, w szczególności m.in. o wysokość obrotów gospodarczych w wybranych miesiącach oraz o liczbę zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat (w tym zatrudnionych na umowy cywilnoprawne).
Upewnij się, że nie masz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne.
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencj ę wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza