Skip to main content

Komunikat Banku_uaktualnienie

10-12-2020

KOMUNIKAT

Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy, w celu weryfikacji przez Bank.

Wariant 1:

W przypadku,gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną,w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

  • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub

  • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Uwaga !!! Dla tych z Państwa, którzy:

1) prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę:

  • system sam pobierze dane z bazy CEiDG i postawi je we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy - nie trzeba niczego dostarczać do Banku,
  • należy się zalogować do swojej bankowości internetowej, wejść na Wniosek Umocowanie, po czym zatwierdzić przedstawione tam dane w terminie do 31 grudnia 2020 r.

2) jednoosobowo reprezentują firmę ujawnioną w KRS i osobiście zawarli Umowę:

  • system umożliwia załączenie pełnego odpisu z KRS - nie trzeba niczego dostarczać do Banku,
  • należy się zalogować do swojej bankowości internetowej, wejść na Wniosek Umocowanie, załączyć odpis z KRS, po czym zatwierdzić pozostałe przedstawione tam dane w terminie do 31 grudnia 2020 r.

Wariant 2:

W sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

Należy pamiętać, że:

  1. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych.W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
  2. Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/ pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

1. W przypadku dokumentacji opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym (Pełnomocnictwo, Oświadczenie):

  • dołączyć w formie elektronicznej za pośrednictwem bankowości internetowej (systemu Internet Banking lub systemu Firm@) wchodząc na dedykowany Wniosek Umocowanie – wersja rekomendowana przez Bank, lub
  • przesłać na adres mailowy

2. W przypadku dokumentacji papierowej z podpisami notarialnie poświadczonymi (Pełnomocnictwo, Oświadczenie):

  • złożyć osobiście w placówce Banku,
  • przesłać pocztą na adres Banku.

W przypadku składania dokumentacji w formie papierowej w placówce Banku, odpis z KRS lub wydruk z CEIDG o których mowa w obu wariantach, może zostać pobrany przez Bank z odpowiednich stron internetowych a Klient potwierdzi na przygotowanym przez Bank formularzu że dane zawarte w dokumentach są prawdziwe oraz wyrazi zgodę na przekazanie dokumentów do PFR.

Nawet, jeśli złożyliście już Państwo w Banku Formularz potwierdzeń i zgód, rekomendujemy samodzielne przeprowadzenie procesu.

Prosimy o uważne zapoznanie się z załączoną instrukcją „Składanie Wniosku Umocowanie Beneficjenta”

Poniżej wykaz adresów do kontaktu z Bankiem:

Klienci Oddziału i Filii w Białymstoku oraz Oddziału w Czarnej Białostockiej

  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście/ pocztą na adres: PM Bank Oddział w Białymstoku, ul. Suraska 3A, 15-093 Białystok

Klienci Oddziału w Ełku

  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście/ pocztą na adres: PM Bank Oddział w Ełku, ul. Słowackiego 21A, 19-300 Ełk

Klienci Oddziału w Zabłudowie

  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście/ pocztą na adres: PM Bank Oddział w Zabłudowie, ul. Surażska 2, 16-060 Zabłudów

W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

Szczegółowe informacje wraz z wzorem Pełnomocnictwa i Oświadczenia oraz Formularz potwierdzeń i zgód znajdują się na stronie internetowej Banku www.pmbank.pl.

 
Znajdziesz nas też tutaj